Saturday, April 3, 2010

Halal

Assalamualaikum...



Sebagai umat Islam, isu utama yang berbangkit bila berbicara bab2 makan sudah pastinya tentang status halalnya. Logo inilah yang dicari tatkala membeli belah.





Begitulah juga isunya bila saya yang menghasilkan kek dan menjual kepada orang ramai. Inilah perkara yang perlu dititikberatkan terlebih dahulu. Bila seorang kanak2 bertanya pada ibunya soalan ni....


"Mak Cik Sofi beli barang-barang buat kek kat mana?" dan "Halal ker mak bahan yang digunakan untuk buat kek ni?"

Apakah maksudnya soalan2 ini? Maksudnya masyarakat sekarang begitu menitikberatkan makanan yang diyakini halal (walau pun ada jugak yang masih tidak peduli bab halal haram makan dan minum ni). Adalah menjadi tanggungjawab untuk memastikan semua bahan yang digunakan adalah Halalan Toiyiban (maaf ler kalau salah eja)

InsyaAllah sebagai seorang individu muslim...yang juga menitikberatkan perkara ini, akan memastikan setiap bahan yang digunakan itu adalah halal. Takut jugak nanti disoal di akhirat...


InsyaAllah keyakinan pembeli dengan kek yang dihasilkan akan lebih memberi keyakinan kepada saya untuk menghasilkan yang lebih baik...tak lupa juga sebarang komen dari pembeli amat diperlukan untuk memperbaiki dari masa ke semasa.

No comments:

Post a Comment